ارتباط چشمی <br>Eye Contact
ارتباط چشمی
Eye Contact

ارتباط چشمی
Eye Contact

 
عکسی از الطاف قدری که در سال 2006 در جریان ناآرامی های کشمیر گرفته است.

شرح یک 1

الطاف قدری (Altaf Qadri) فوتوژورنالیست اهل کشمیر هند است. عکسی را که ملاحظه می فرمایید، الطاف قدری در جریان ناآرامی های کشمیر در شهر سریناگارگرفته است.
وی در مصاحبه ای که با تام انگ انجام داده بود و در کتاب عکاسی دیجیتال (Digital Photography: Master Class) در سال 2008 به چاپ رسید، در خصوص موقعیتی که هنگام گرفتن این عکس داشته است، چنین شرح می دهد:
" در سال 2006 (در جریان ناآرامی های کشمیر) در شهر سریناگار، یک ساعت پس از یک حمله که با نارنجک انجام شده بود، ترافیک خیابان از سر گرفته شد. در آن موقعیت، یک پلیس تذکر می داد که اتوموبیل را حرکت دهید. اتوموبیلی که مورد حمله نارنجک قرار گرفته بود، توجه مرا جلب کرد. آثار گلوله و ترکش بر روی شیشه جلوی اتوموبیل و مستقیما در جلوی صورت راننده مشاهده می شد و من می دیدم که او مستقیما به من نگاه می کند. چند لحظه تامل کردم و در یک لحظه مناسب دو عکس پیاپی از وی گرفتم... "

شرح یک 2

بعد ازحمله با نارنجک- الطاف قدری- 2006

الطاف قدری در خصوص ابزار مورد استفاده خود اظهار نموده است که عموما در سالهای اخیر از یک دوربین کانن 5D و لنز 24-70mm استفاده می کند. البته در مواقعی نیز لنزهای 16-35mm و 70-200mm را بکار می برد. وی به ندرت از فلاش استفاده می کند. سایر ملزوماتی که او تقریبا در سفرهای ژورنالیستی خود همیشه همراهش می باشد شامل چراغ قوه، چاقوی همه کاره سویسی، شارژر و قطب نما می باشد. البته در بیشتر مواقع کلاه لبه دار، دستمال گردن، جانماز و قرآن نیز همراه دارد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاریخ نگارش/آخرین ویرایش: 1398/11/12
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراجع:

1_Tom Ang (2008). Digital Photography: Masterclass, 1th ed. Dorling Kindersley Limited, UK.
2_Manjula Narayan (2017). Beyond perfect pictures; Review of Witness/Kashmir 1986-2016/Nine Photographers. Retrieve from www.hindustantimes.com on Mar 11.
3_Jaideep Sen (2017). Conquest of paradise: Witness Kashmir in the light of reality. Retrieve from www.indulgexpress.com on Apr 28.

نظرات کاربران

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

.Copyright © 2017 taklens.ir. All Rights Reserved

صفحه اینستاگرام: taklens.akaskhaneh@
کانال تلگرام: taklens_channel@